Veelgestelde vragen.

Ik heb een schuld bij Webcasso maar krijg bericht van DirectPay. Klopt dat?

Dat klopt. DirectPay biedt u de mogelijkheid om een betalingsregeling af te sluiten. Webcasso is het opdrachtgevende incassobureau.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

U kunt een betalingsregeling treffen door te klikken op de oranje button “Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen”.

Ook kunt u een regeling treffen door in te loggen in uw online omgeving. Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” bovenaan deze pagina. Hier kunt u uw gehele dossier inzien.

 

Ik heb al betaald, wat moet ik doen?

U kunt het bewijs van betaling mailen naar vraag@webcasso.nl. Op het bewijs moet staan;
-het bedrag van de betaling;
-het rekeningnummer (IBAN) waarop betaald is;
-het rekeningnummer(IBAN) waarvan betaald is;
-de omschrijving bij de betaling

Over welke factuur/facturen gaat dit?

U kunt uw facturen zelf bekijken door in te loggen in uw online omgeving.
Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” bovenaan deze pagina.

Ik heb een brief ontvangen. Waar gaat dit over?

U kunt uw gehele dossier bekijken door in te loggen in uw online omgeving.
Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” bovenaan deze pagina.

URL’s en e-mailadressen van DirectPay

Het komt helaas steeds vaker voor dat er fraude wordt gepleegd door criminelen die zich voordoen als een financiële instantie en betalingsverzoeken via het internet sturen.

Zorg dat u altijd alert bent op het adres van de verzender van e-mails en kijk naar de URL om te controleren of deze betrouwbaar is.

Hieronder vind u een overzicht van de e-mailadressen en URL’s afkomstig van DirectPay.

vraag@directpay.nl  : Dit is ons primaire e-mailadres om berichten te ontvangen en te versturen inzake betalingsregelingen welke wij in behandeling hebben. Vanaf 1 januari 2019 gebruiken wij uitsluitend nog dit e-mailadres om extern te communiceren.

Insolventie@directpay.nl : Dit e-mailadres hebben wij beschikbaar gesteld voor schuldhulpverleners, bewindvoerders, budgetcoaches en curatoren.

Klachten@directpay.nl : Dit e-mailadres hebben wij beschikbaar gesteld voor partijen die een klacht willen indienen over onze dienstverlening en service. Disputen, verweren over vorderingen die wij in beheer hebben vallen hier niet onder. Hiervoor kunt u contact opnemen via vraag@directpay.nl

https://s.directpay.nl/ : Deze URL gebruiken wij voor iDeal betalingen die u via sms bent gestart.

Twijfelt u aan de echtheid van een e-mail of vermoed u dat er sprake is van fraude, neem dan z.s.m. contact met ons op via vraag@directpay.nl of bel ons op 088 900 6666.

 

Namens wie benadert DirectPay mij?

DirectPay werkt met verschillende professionele opdrachtgevers. Uw vordering is door het bedrijf of de instantie aan ons verkocht of in ons beheer geplaatst. Voor u betekent dit dat wij uw gesprekspartner zijn voor de facturen die worden vermeld in de correspondentie.

Mijn DirectPay

Heeft u een kenmerk ontvangen?

Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen, dan kunt contact opnemen met een van onze service-medewerkers via vraag@directpay.nl

Een achterstallige betaling komt ongelegen. Dat begrijpt DirectPay. Daarom betaalt u bij ons op maat, op de manier die bij u past. Begin tijdig en vermijd extra onnodige kosten.

Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen

Nu een paar vragen over uw inkomen en eventuele andere betalingsachterstanden. Met deze informatie voorkomen we dat wij u een regeling aanbieden die niet bij u past.

6) Heeft u een betaalachterstand?

Als u geen betalingsachterstanden heeft, kunnen wij waarschijnlijk de regeling aanbieden zoals u die wenst.
Mocht u wel een betalingsachterstand hebben, dan kunnen wij u waarschijnlijk gewoon verder helpen. En anders helpen we met een andere oplossing voor uw betalingsachterstand.
Indien wij aanvullende informatie nodig hebben over uw aanvraag, bellen we u.