Veelgestelde vragen.

Op welke rekening stort ik mijn betaling?

DirectPay gebruikt verschillende bankrekeningen. Voor een snelle en correcte afhandeling van uw betaling, verzoeken wij u gebruik te maken van het rekeningnummer dat staat aangegeven op onze brieven en e-mails.

Ik heb een schuld bij WebCasso maar krijg bericht van DirectPay. Klopt dat?

Dat klopt. DirectPay biedt u de mogelijkheid om een betalingsregeling af te sluiten. WebCasso is het opdrachtgevende incassobureau.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

U kunt een betalingsregeling treffen door te klikken op de oranje button “Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen”.

Ook kunt u een regeling treffen door in te loggen in uw online omgeving. Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” rechts van wat u nu leest.

Hier kunt u uw gehele dossier inzien.

 

Ik heb al betaald, wat moet ik doen?

Als u al betaald heeft zonder dat dit bij ons bekend is, is er ergens wat misgegaan. Onze excuses daarvoor! Om uit te zoeken waar het niet goed is gegaan, verzoeken wij u de overboeking of ander bewijs van betaling, te mailen naar vraag@webcasso.nl. WebCasso gaat dan uitzoeken wat er aan de hand is. Daarvoor is het belangrijk dat er op het bewijs staat:
– het bedrag van de betaling;
– het rekeningnummer (IBAN) waarop betaald is;
– het rekeningnummer(IBAN) waarvan betaald is;
– de omschrijving bij de betaling

Over welke factuur/facturen gaat dit?

U kunt uw facturen zelf bekijken door in te loggen in uw online omgeving.
Log hiervoor in op “Mijn DirectPay” rechtsboven van wat u nu leest.

Ik heb een brief ontvangen. Waar gaat dit over?

Bel 088 900 6666 zodat wij u direct kunnen helpen. Of vul het contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Misleiding en fraude door vervalste webadressen en mailadressen van DirectPay

Het komt helaas steeds vaker voor dat er fraude wordt gepleegd door criminelen die zich voordoen als een financiële instantie en betalingsverzoeken via het internet sturen.

Zorg dat u altijd alert bent op het adres van de verzender van e-mails en kijk naar het mailadres om te controleren of deze betrouwbaar is.

Hieronder vind u een overzicht van de mailadressen en webadressen afkomstig van DirectPay.

vraag@directpay.nl  : Dit is ons primaire mailadres om berichten te ontvangen en te versturen inzake betalingsregelingen welke wij in behandeling hebben. Vanaf 1 januari 2019 gebruiken wij uitsluitend nog dit mailadres om extern te communiceren.

Insolventie@directpay.nl : Dit mailadres hebben wij beschikbaar gesteld voor schuldhulpverleners, bewindvoerders, budgetcoaches en curatoren.

Klachten@directpay.nl : Dit mailadres hebben wij beschikbaar gesteld voor partijen die een klacht willen indienen over onze dienstverlening en service. Disputen, verweren over vorderingen die wij in beheer hebben vallen hier niet onder. Hiervoor kunt u contact opnemen via vraag@directpay.nl

https://s.directpay.nl/ : Dit webadres gebruiken wij voor iDeal betalingen die u via sms bent gestart.

Twijfelt u aan de echtheid van een mail of vermoedt u dat er sprake is van fraude, neem dan direct contact met ons op via  vraag@directpay.nl of bel ons op 088 900 6666.

 

Namens wie benadert DirectPay mij?

DirectPay werkt met verschillende professionele opdrachtgevers. De vordering op u is door het bedrijf of de instantie aan ons overgedragen. Voor u betekent dit dat wij uw gesprekspartner zijn voor de factuur of facturen die worden vermeld in de correspondentie.

Mijn DirectPay

Heeft u een kenmerk ontvangen?

Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen, dan kunt contact opnemen met een van onze service-medewerkers via vraag@directpay.nl

Een achterstallige betaling komt ongelegen. Dat begrijpt DirectPay. Daarom betaalt u bij ons op maat, op de manier die bij u past. Begin tijdig en vermijd extra onnodige kosten.

Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen

    Nu een paar vragen over uw inkomen en eventuele andere betalingsachterstanden. Met deze informatie voorkomen we dat wij u een regeling aanbieden die niet bij u past.

    6) Heeft u een betaalachterstand?

    Als u geen betalingsachterstanden heeft, kunnen wij waarschijnlijk de regeling aanbieden zoals u die wenst.
    Mocht u wel een betalingsachterstand hebben, dan kunnen wij u waarschijnlijk gewoon verder helpen. En anders helpen we met een andere oplossing voor uw betalingsachterstand.
    Indien wij aanvullende informatie nodig hebben over uw aanvraag, bellen we u.