Veelgestelde vragen.

URL’s en e-mailadressen van DirectPay

Het komt helaas steeds vaker voor dat er fraude wordt gepleegd door criminelen die zich voordoen als een financiële instantie en betalingsverzoeken via het internet sturen.

Zorg dat u altijd alert bent op het adres van de verzender van e-mails en kijk naar de URL om te controleren of deze betrouwbaar is.

Hieronder vind u een overzicht van de e-mailadressen en URL’s afkomstig van DirectPay.

vraag@directpay.nl  : Dit is ons primaire e-mailadres om berichten te ontvangen en te versturen inzake betalingsregelingen welke wij in behandeling hebben. Vanaf 1 januari 2019 gebruiken wij uitsluitend nog dit e-mailadres om extern te communiceren.

Insolventie@directpay.nl : Dit e-mailadres hebben wij beschikbaar gesteld voor schuldhulpverleners, bewindvoerders, budgetcoaches en curatoren.

Klachten@directpay.nl : Dit e-mailadres hebben wij beschikbaar gesteld voor partijen die een klacht willen indienen over onze dienstverlening en service. Disputen, verweren over vorderingen die wij in beheer hebben vallen hier niet onder. Hiervoor kunt u contact opnemen via vraag@directpay.nl

https://s.directpay.nl/ : Deze URL gebruiken wij voor iDeal betalingen die u via sms bent gestart.

Twijfelt u aan de echtheid van een e-mail of vermoed u dat er sprake is van fraude, neem dan z.s.m. contact met ons op via vraag@directpay.nl of bel ons op 088 900 6666.

 

Namens wie benadert DirectPay mij?

DirectPay werkt met verschillende professionele opdrachtgevers. Uw vordering is door het bedrijf of de instantie aan ons verkocht of in ons beheer geplaatst. Voor u betekent dit dat wij uw gesprekspartner zijn voor de facturen die worden vermeld in de correspondentie.

Ik heb problemen met inloggen in Mijn DirectPay. Wat moet ik doen?

Wanneer u uw inlognaam en/of wachtwoord bent vergeten, stuur dan een e-mail naar vraag@directpay.nl met de volgende informatie: naam, postcode, huisnummer, kenmerk (relatienummer/debiteurnummer), factuurnummer en geboortedatum.

Mocht u desondanks nog steeds problemen ondervinden, laat dit zo snel mogelijk weten door ook een e-mail te sturen naar vraag@directpay.nl met de volgende informatie: naam, postcode, huisnummer, kenmerk (relatienummer/debiteurnummer), factuurnummer, geboortedatum en omschrijving van het probleem. Onze IT afdeling zal het probleem onderzoeken en trachten het zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Hoe kan ik een kopie factuur opvragen?

Om een kopie van uw factuur te ontvangen, stuur dan een e-mail naar vraag@directpay.nl. Schrijf in deze mail het verzoek om uw factuur te ontvangen samen met de volgende informatie: naam, postcode, huisnummer, kenmerk (relatienummer/debiteurnummer), factuurnummer en geboortedatum.

We nemen uw verzoek in behandeling en zorgen ervoor dat u uw kopie zo snel mogelijk ontvangt. Wilt u er voor zorgen dat u duidelijk uw debiteurnummer en factuurnummer vermeldt? Zonder deze gegevens kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.

Wat zijn de voorwaarden voor het treffen van een betalingsregeling?

Indien u met DirectPay voor dezelfde vordering al twee maal eerder een betalingsregeling bent overeengekomen, is het niet mogelijk hiervoor nogmaals een regeling te treffen. In alle andere gevallen behoort het treffen van een betalingsregeling tot de mogelijkheden.

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Door in te loggen op de website of door het betaalopmaat-formulier in te vullen kunt u een regeling voorstellen. Vervolgens wordt uw voorstel beoordeeld en ontvangt u bericht met de uitkomst.

Welke facturen moet ik nog betalen?

U kunt een overzicht van uw openstaande vorderingen inzien via het selfservice-portaal. Dit overzicht laat zien welke facturen u nog moet betalen.

Wat is jullie privacy-beleid en wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

Wilt u uw rechten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming uitoefenen (AVG)? Kijk dan in ons privacy statement voor meer informatie

U kunt uw verzoek in dat geval richten aan:

Direct Pay Services B.V.
T.a.v.  functionaris gegevensbescherming
Blaak 16
3011 TA Rotterdam

Ik heb al betaald. Waarom krijg ik dan toch een herinneringsbrief?

Als u recent heeft betaald, kan het zijn dat uw betaling en ons bericht elkaar gekruist hebben. Wanneer de betaling binnen de afgesproken termijn op onze rekening is bijgeschreven, is dat verder geen probleem.

Ik heb van DirectPay een brief ontvangen, maar de geadresseerde woont hier niet. Wat moet ik doen?

U kunt in dat geval een e-mail sturen naar vraag@directpay.nl. Wij starten dan een onderzoek naar mogelijke fraude. De brieven die u van ons ontvangt kunt u dan als niet verzonden beschouwen.

Ik heb van DirectPay een herinneringsbrief ontvangen voor een openstaande vordering bij mijn vorige energieleverancier. Hoe kan dat? Ik heb namelijk de nota al ontvangen en betaald.

Een eindnota gaat over de periode van de start tot aan het einde van het contract. Het is gebruikelijk dat een energieleverancier de eindnota opstelt exclusief niet betaalde voorschotbedragen. U dient deze voorschotbedragen dan ook te voldoen. Heeft u hier desondanks nog vragen over dan is het aan te raden om telefonisch contact op te nemen met een van onze servicemedewerkers op 088 – 900 6666.

Mijn DirectPay

Heeft u een kenmerk ontvangen?

Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen, dan kunt contact opnemen met een van onze service-medewerkers via vraag@directpay.nl

Een achterstallige betaling komt ongelegen. Dat begrijpt DirectPay. Daarom betaalt u bij ons op maat, op de manier die bij u past. Begin tijdig en vermijd extra onnodige kosten.

Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen

Nu een paar vragen over uw inkomen en eventuele andere betalingsachterstanden. Met deze informatie voorkomen we dat wij u een regeling aanbieden die niet bij u past.

6) Heeft u een betaalachterstand?

Als u geen betalingsachterstanden heeft, kunnen wij waarschijnlijk de regeling aanbieden zoals u die wenst.
Mocht u wel een betalingsachterstand hebben, dan kunnen wij u waarschijnlijk gewoon verder helpen. En anders helpen we met een andere oplossing voor uw betalingsachterstand.
Indien wij aanvullende informatie nodig hebben over uw aanvraag, bellen we u.

DirectPay zoekt altijd naar creatieve oplossingen om te voorkomen dat mensen hun betalingsachterstanden tot problematische schulden zien uitgroeien. Misschien kan dat ook op andere manieren. Wilt u daarom ook de volgende vraag beantwoorden?