Ik heb een brief ontvangen.

Een bedrijf heeft een vordering op u. Dat betekent dat er een openstaande rekening is die u niet – of niet helemaal – heeft betaald. Deze vordering is aan ons verkocht of in ons beheer geplaatst. De betalingsachterstand is inmiddels zover opgelopen dat er extra kosten zijn voor het incassobureau. Het incassobureau biedt u de mogelijkheid om uw achterstallige betaling in termijnen te voldoen. Dat kunt u zelf bij ons regelen. Voor u betekent dit dat wij uw gesprekspartner zijn voor de betalingsregeling die u treft.

Als u inlogt op ons selfservice-portaal ziet u of er nog andere rekeningen zijn die u moet betalen. Ook regelt u hier gemakkelijk zelf verschillende zaken rondom de betaling of een betalingsregeling.

Mijn DirectPay

Heeft u een kenmerk ontvangen?

Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen, dan kunt contact opnemen met een van onze service-medewerkers via vraag@directpay.nl

Namens wie benadert DirectPay mij?

DirectPay werkt met verschillende professionele opdrachtgevers. Uw vordering is door het bedrijf of de instantie aan ons verkocht of in ons beheer geplaatst. Voor u betekent dit dat wij uw gesprekspartner zijn voor de facturen die worden vermeld in de correspondentie.

Hoe kan ik een kopie factuur opvragen?

Om een kopie van uw factuur te ontvangen, stuur dan een e-mail naar vraag@directpay.nl. Schrijf in deze mail het verzoek om uw factuur te ontvangen samen met de volgende informatie: naam, postcode, huisnummer, kenmerk (relatienummer/debiteurnummer), factuurnummer en geboortedatum.

We nemen uw verzoek in behandeling en zorgen ervoor dat u uw kopie zo snel mogelijk ontvangt. Wilt u er voor zorgen dat u duidelijk uw debiteurnummer en factuurnummer vermeldt? Zonder deze gegevens kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.

Ik heb al betaald. Waarom krijg ik dan toch een herinneringsbrief?

Als u recent heeft betaald, kan het zijn dat uw betaling en ons bericht elkaar gekruist hebben. Wanneer de betaling binnen de afgesproken termijn op onze rekening is bijgeschreven, is dat verder geen probleem.

Ik heb van DirectPay een brief ontvangen, maar de geadresseerde woont hier niet. Wat moet ik doen?

U kunt in dat geval een e-mail sturen naar vraag@directpay.nl. Wij starten dan een onderzoek naar mogelijke fraude. De brieven die u van ons ontvangt kunt u dan als niet verzonden beschouwen.