Waarom een regeling treffen.

U heeft iets gekocht en moet dat nog betalen. De snelste en makkelijkste manier is om direct en in één keer het gehele bedrag te betalen. Dan ligt het achter u en weet u zeker dat er geen extra bijkomende kosten zijn. Lukt betaling ineens niet, dan biedt betalen in termijnen mogelijk uitkomst. We noemen dat een betalingsregeling. Zolang de regeling loopt, vermijdt u extra kosten. Een regeling is dan de goedkoopste manier om alsnog uw schuld te betalen.

  1. U kunt bij ons altijd kosteloos in vier maandelijkse termijnen betalen.
  2. In overleg zijn meer termijnen mogelijk.
  3. Als uw financiële omstandigheden wijzigen, kunt u uw betalingsregeling aanpassen.
  4. Heeft u een betalingsregeling en bent u (een keer) niet in staat om een termijn te betalen? Dan kunt u uw betaling aan ons maximaal drie keer een maand pauzeren. Laat dit ons wel van tevoren weten! Wij verlengen de betalingsregeling met de termijnen die u overslaat.
Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen

Nu een paar vragen over uw inkomen en eventuele andere betalingsachterstanden. Met deze informatie voorkomen we dat wij u een regeling aanbieden die niet bij u past.

Als u bij de vragen 4 tot en met 7 overal ‘nee’ op heeft geantwoord, kunnen wij waarschijnlijk de regeling aanbieden zoals u die wenst.

Schrik niet als u bij de vragen 4 tot en met 7 ergens ‘ja’ heeft ingevuld. Wij kunnen u waarschijnlijk gewoon verder helpen. En anders helpen we met een andere oplossing voor uw betalingsachterstand.

Om ons voorstel met u te bespreken en afspraken over de achterstallige betaling te maken, bellen we u.

Mijn DirectPay

Heeft u een kenmerk ontvangen?

Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen, dan kunt contact opnemen met een van onze service-medewerkers via vraag@directpay.nl

Ik heb problemen met inloggen in Mijn DirectPay. Wat moet ik doen?

Wanneer u uw inlognaam en/of wachtwoord bent vergeten, stuur dan een e-mail naar vraag@directpay.nl met de volgende informatie: naam, postcode, huisnummer, kenmerk (relatienummer/debiteurnummer), factuurnummer en geboortedatum.

Mocht u desondanks nog steeds problemen ondervinden, laat dit zo snel mogelijk weten door ook een e-mail te sturen naar vraag@directpay.nl met de volgende informatie: naam, postcode, huisnummer, kenmerk (relatienummer/debiteurnummer), factuurnummer, geboortedatum en omschrijving van het probleem. Onze IT afdeling zal het probleem onderzoeken en trachten het zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Wat zijn de voorwaarden voor het treffen van een betalingsregeling?

Indien u met DirectPay voor dezelfde vordering al twee maal eerder een betalingsregeling bent overeengekomen, is het niet mogelijk hiervoor nogmaals een regeling te treffen. In alle andere gevallen behoort het treffen van een betalingsregeling tot de mogelijkheden.

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Door in te loggen op de website of door het betaalopmaat-formulier in te vullen kunt u een regeling voorstellen. Vervolgens wordt uw voorstel beoordeeld en ontvangt u bericht met de uitkomst.

Welke facturen moet ik nog betalen?

U kunt een overzicht van uw openstaande vorderingen inzien via het selfservice-portaal. Dit overzicht laat zien welke facturen u nog moet betalen.