Ik heb een klacht.

Wij streven ernaar u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch is het mogelijk dat u ergens ontevreden over bent. In zo’n geval vragen wij u uw klacht aan ons voor te leggen. Een klacht indienen kan via het formulier helemaal onderaan deze pagina.

Klachtenprocedure

DirectPay stuurt u binnen 5 dagen na ontvangst van uw klacht een ontvangstbevestiging. Indien reeds bekend, informeren wij u in dit bericht binnen welke termijn de klacht zal worden afgehandeld. Een klacht zal binnen maximaal  4 weken na ontvangst behandeld worden.

Direct Pay is lid van de Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso ondernemingen (NVI) en hanteert de klachtenprocedure van de NVI. Indien u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht kunt u contact opnemen met het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (hierna: ”KIGID”). Het KIGID is een onafhankelijk instituut en behandelt klachten over de leden van de NVI. Ons advies is om hen eerst te informeren of zij uw klacht in behandeling kunnen nemen.

Let op!
Onderstaand klachtenformulier is enkel bedoeld voor klachten jegens de handelswijze van DirectPay. Wanneer u bezwaar wilt maken tegen de ontvangen vordering, dan verwijzen wij u graag naar ons algemene contactformulier.

Klachtformulieren waarin geen geldig e-mailadres of postadres opgenomen zijn, kunnen niet door ons kantoor worden behandeld en zullen worden verwijderd.

    Mijn DirectPay

    Heeft u een kenmerk ontvangen?

    Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen, dan kunt contact opnemen met een van onze service-medewerkers via vraag@directpay.nl

    Op welke rekening stort ik mijn betaling?

    DirectPay gebruikt verschillende bankrekeningen. Voor een snelle en correcte afhandeling van uw betaling, verzoeken wij u gebruik te maken van het rekeningnummer dat staat aangegeven op onze brieven en e-mails.

    Ik heb een schuld bij WebCasso maar krijg bericht van DirectPay. Klopt dat?

    Dat klopt. DirectPay biedt u de mogelijkheid om een betalingsregeling af te sluiten. WebCasso is het opdrachtgevende incassobureau.

    Kan ik een betalingsregeling treffen?

    U kunt een betalingsregeling treffen door te klikken op de oranje button “Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen”.

    Ook kunt u een regeling treffen door in te loggen in uw online omgeving. Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” rechts van wat u nu leest.

    Hier kunt u uw gehele dossier inzien.

     

    Ik heb al betaald, wat moet ik doen?

    Als u al betaald heeft zonder dat dit bij ons bekend is, is er ergens wat misgegaan. Onze excuses daarvoor! Om uit te zoeken waar het niet goed is gegaan, verzoeken wij u de overboeking of ander bewijs van betaling, te mailen naar vraag@webcasso.nl. WebCasso gaat dan uitzoeken wat er aan de hand is. Daarvoor is het belangrijk dat er op het bewijs staat:
    – het bedrag van de betaling;
    – het rekeningnummer (IBAN) waarop betaald is;
    – het rekeningnummer(IBAN) waarvan betaald is;
    – de omschrijving bij de betaling

    Over welke factuur/facturen gaat dit?

    U kunt uw facturen zelf bekijken door in te loggen in uw online omgeving.
    Log hiervoor in op “Mijn DirectPay” rechtsboven van wat u nu leest.

    Ik heb een brief ontvangen. Waar gaat dit over?

    Bel 088 900 6666 zodat wij u direct kunnen helpen. Of vul het contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.