Hulp bij schulden.

De geldzorgen kunnen u eronder krijgen. U bent niet de enige. Er zijn in Nederland naar schatting 750.000 mensen met schulden die hen boven het hoofd groeien. Veel mensen trekken te laat aan de bel. Vaak uit schaamte.

Er zijn verschillende mogelijkheden om hulp te krijgen. Uw gemeente biedt een loket waar u met uw problemen terecht kunt.

Ook kan het verstandig zijn om contact te zoeken met BringWay. Dit platform biedt schuldeisers en schuldhulpverleners inzicht, waardoor problematische schulden eerder worden ontdekt en makkelijker kunnen worden opgelost.

Een schuldhulpmaatje of schuldhulpverlener kan u helpen. Hij (of zij) probeert altijd eerst een oplossing te zoeken met uw schuldeisers: dit heet het minnelijke traject. Lukt dat niet, dan wordt de rechter gevraagd om een oplossing waarbij besloten kan worden tot schuldsanering.  Dit is het wettelijke traject, ofwel de WSNP (Wet schuldsanering natuurlijke personen).

Voor meer informatie over schuldhulp:

Mijn DirectPay

Heeft u een kenmerk ontvangen?

Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen, dan kunt contact opnemen met een van onze service-medewerkers via vraag@directpay.nl

Op welke rekening stort ik mijn betaling?

DirectPay gebruikt verschillende bankrekeningen. Voor een snelle en correcte afhandeling van uw betaling, verzoeken wij u gebruik te maken van het rekeningnummer dat staat aangegeven op onze brieven en e-mails.

Ik heb een schuld bij Webcasso maar krijg bericht van DirectPay. Klopt dat?

Dat klopt. DirectPay biedt u de mogelijkheid om een betalingsregeling af te sluiten. Webcasso is het opdrachtgevende incassobureau.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

U kunt een betalingsregeling treffen door te klikken op de oranje button “Ja, ik wil een regeling zonder in te loggen”.

Ook kunt u een regeling treffen door in te loggen in uw online omgeving. Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” bovenaan deze pagina. Hier kunt u uw gehele dossier inzien.

 

Ik heb al betaald, wat moet ik doen?

U kunt het bewijs van betaling mailen naar vraag@webcasso.nl. Op het bewijs moet staan;
-het bedrag van de betaling;
-het rekeningnummer (IBAN) waarop betaald is;
-het rekeningnummer(IBAN) waarvan betaald is;
-de omschrijving bij de betaling

Over welke factuur/facturen gaat dit?

U kunt uw facturen zelf bekijken door in te loggen in uw online omgeving.
Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” bovenaan deze pagina.

Ik heb een brief ontvangen. Waar gaat dit over?

U kunt uw gehele dossier bekijken door in te loggen in uw online omgeving.
Klik hiervoor op “Mijn DirectPay” bovenaan deze pagina.